No hi ha contingut més agraït i que
ens agradi treballar més a l’escola bressol com els colors!
Al
llarg d’anys i anys s’ha creat un gran debat sobre quin color
s’havia de treballar primer i quin després, sobre si els primaris
només o també
treballar barreges a l’escola bressol, bé, un munt i munt de
filosofies, opinions i maneres de fer.
Nosaltres, al El Petit Mon, utilitzem els colors com a una “excusa”, per experimentar, jugar, participar, crear, explorar, ampliar vocabulari...
El blau en si mateix no és més que una paraula més dins del vocabulari, però si el descobrim a través de les obres de Monet i els seus fantàstics llacs, ja li donem a la paraula una nova dimensió, si juguem a trobar dins del sac de les pilotes de tots colors, només les de color blau, ja classifiquem i ens apropem a prematemàtica, si hi afegim a més a més un conte que parla sobre un núvol blau, i com s’engreixa i fa ploure i s’enfada i fa llamps... un munt de nou vocabulari i nous termes meteorològics. Juguem i tastem gelatina de color blau, molt divertit i enriquidor pels nostres sentits.
Segur que també sabem o podem inventar la cançó del color blau, i incloure-hi també el llenguatge musical… podríem anar pensant i pensant activitats que complementessin aquesta paraula i li donessin un nou sentit a una sola paraula… blau!
És important crear en els nens aprenentatges significatius, és a dir, fer que els conceptes tinguin moltes “branques” perquè els nens puguin relacionar-los amb “branques” d’altres aprenentatges i així, a més a més de passar-nos-ho bé, crearem nous arbres amb branques ben llargues que ens permetin ampliar la nostra xarxa neuronal.
El PETIT MON
Nosaltres, al El Petit Mon, utilitzem els colors com a una “excusa”, per experimentar, jugar, participar, crear, explorar, ampliar vocabulari...
El blau en si mateix no és més que una paraula més dins del vocabulari, però si el descobrim a través de les obres de Monet i els seus fantàstics llacs, ja li donem a la paraula una nova dimensió, si juguem a trobar dins del sac de les pilotes de tots colors, només les de color blau, ja classifiquem i ens apropem a prematemàtica, si hi afegim a més a més un conte que parla sobre un núvol blau, i com s’engreixa i fa ploure i s’enfada i fa llamps... un munt de nou vocabulari i nous termes meteorològics. Juguem i tastem gelatina de color blau, molt divertit i enriquidor pels nostres sentits.
Segur que també sabem o podem inventar la cançó del color blau, i incloure-hi també el llenguatge musical… podríem anar pensant i pensant activitats que complementessin aquesta paraula i li donessin un nou sentit a una sola paraula… blau!
És important crear en els nens aprenentatges significatius, és a dir, fer que els conceptes tinguin moltes “branques” perquè els nens puguin relacionar-los amb “branques” d’altres aprenentatges i així, a més a més de passar-nos-ho bé, crearem nous arbres amb branques ben llargues que ens permetin ampliar la nostra xarxa neuronal.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada
Estarem molt agraïts de rebre comentaris.