Què fem amb les emocions dels nostres nens i nenes?
La paraula emoció, últimament, s’ha posat de moda, pren més importància en el món educatiu gràcies a la irrupció del terme intel·ligència emocional.
Què fem amb les emocions dels nostres
nens i nenes.
La paraula emoció,
últimament, s’ha posat de moda, pren més importància en el món
educatiu gràcies a la irrupció del terme intel·ligència
emocional.
Fa anys i panys, els nens teníem l’obligació d’estar
sempre contents i feliços com anissos, altres emocions com
la ràbia, la tristesa o la por, eren dolentes i no s’havien de
mostrar als altres, ens les havíem d’empassar com un xarop que
cura la panxa.Gràcies a aquest nou concepte (bé, relativament nou, ja que fa uns quants anys que els educadors en parlem), ens ajuden a entendre que totes aquestes energies ajuden als nens i nenes a crear la seva personalitat i a poder afrontar les diverses situacions que la vida li anirà presentant en els anys vinents.
La por, la ràbia, la tristesa, l’alegria, tenen molt a veure amb l’autoestima, la seguretat personal i les meves habilitats socials, per tant seran la font d’on es nodriran les meves relacions amb els altres i amb mi mateix.
Les emocions, com tot, han de tenir la seva mesura, ni massa, ni poc, cal controlar-les i canalitzar-les i no deixar-nos “segrestar” per elles.
I per això tenim un conjunt d’eines que ens ajuden i ens ensenyen com “domar-les”, paraules com empatia, assertivitat, autogestió i autoregulació, automotivació, escolta activa són importants quan entenem i interioritzem el seu concepte, i a través d’elles som capaços de millorar la nostra vida.
Us proposo des d’aquí anar-les descobrint i treballant tant en nosaltres mateixos, com en els nostres nens i nenes.
Aquí
teniu un enllaç on trobareu 35 contes per poder treballar les
diferents emocions:
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada
Estarem molt agraïts de rebre comentaris.