Hola pares i mares,
aquesta vegada parlarem del joc simbòlic que és el joc en el qual l'infant imita accions de la vida quotidiana del món dels adults. Comprèn el període dels dos als sis anys. Com vosaltres mateixos haureu observat a casa ja ha començat a aparèixer en els vostres fills aquesta capacitat de representació.
Sovint agafen el telèfon per trucar a la iaia, la mama, el papa... i mantenen convereses imaginàries.
Trucant a les iaies!!!
Aquestes situacions tan comuns i que tant ens fan riure són en realitat la mostra que el pensament dels nens evoluciona i es capaç de fer-se més abstracate. És un aprenentatge natural que fan els infants per imitació i que els ajuda a conèixer-se a si mateixos i a l'entorn social que els envolta.
Com a mostra tenim a la Noa que sempre que pot agafa un bolquer i intenta canviar a algún company! Ja és tota una experta! |
A més a més tenim l'equip profesional del taller mecànic!
Juguem amb les eines, sabem que tenen la funció d'arreglar coses i ho posen en pràctica ja sigui amb els cotxes de la classe com amb la porta del canviador!
El fet d'explorar i reproduir el món adult fa que es desenvolupi el pensament creatiu i els ajuda a resoldre conflictes, tensions, sentiments... Doncs, aquest joc serveix, per exemple, per invertir papers (obediència-autoritat): és el nen/a qui arregla les coses en comptes de trencar-les, qui renya a la nina perquè no es vol menjar la sopa o, al contrari, li permet no menjar-la...
La Gisela i en Martín posen els ninos a dormir al bressol |
Conforme el nen i la nena es van fent grans, es pot observar com aquest tipus de joc es va fent cada vegada més complex i el joc passa de ser individual a realitzar-se en grup.
Així doncs, el joc simbòlic representa l'apogeu del joc infantil i és, sobretot fins als sis anys, el joc per excel·lència. Atès que l'escola bressol i el parvulari és el marc on es desenvolupa tot aquest procès, caldrà potenciar al màxim aquest tipus de joc.
Així doncs, el joc simbòlic representa l'apogeu del joc infantil i és, sobretot fins als sis anys, el joc per excel·lència. Atès que l'escola bressol i el parvulari és el marc on es desenvolupa tot aquest procès, caldrà potenciar al màxim aquest tipus de joc.
Per aquest motiu proposem un joc simbòlic grupal
"Anem al restaurant"
Teniem cuiners encarregats de preparar el menjar, ajudants de cuina que rentaven plats, cambrers amb una carta de menú i, uns clients que van voler tastar-ho tot!!!
Triem el menú!
Els cuiners ens expliquen què hi ha a la carta
Preparem el dinar!
Dinem!!! NYAM NYAM!!!
A rentar plats!!!
Va ser una experiència ben divertida i és un exemple clar de com aprenen normes de convivència de la nostra societat, a representar rols, a imitar i adquirir el llengutage d'un context determinat.
Tot aquest procés de simbolització es fonamenta bàsicament als avenços que va fent el seu llenguatge, el qual li possibilita arribar a acords amb els nens que comparteix el joc. Aquesta col·laboració implica un objectiu comú, l'acceptació de normes de joc i d'uns rols.
Observeu amb el pas del temps com evoluciona aquest joc en els vostres petits! Us ben asseguro que és tan interessant com divertit!!!
Observeu amb el pas del temps com evoluciona aquest joc en els vostres petits! Us ben asseguro que és tan interessant com divertit!!!
Ostres quins jocs més divertits!!! Hem rigut molt amb les fotos...
ResponEliminaAra entenc perquè els ninos de casa van amb panyals i perquè troba menjar imaginàri per tot arreu =)
Judit (mama Jorel)