12 de juny de 2014

ELS CONILLETS HAN ESTAT MOLT ENFEINATS! HO VOLEU VEURE?

TREBALLEM LES EMOCIONS

Ja fa uns mesos que els conillets hem estat treballant la Intel·ligència emocional doncs, tal i com indica el nou programa educatiu, l'educació integral dels petits exigeix la inclusió dels continguts d’educació socio-afectiva i moral en el currículum ordinari.

Per tal de donar-vos a conèixer la importància que té el coneixement i la gestió de les emocions "El petit món" va oferir dues sessions a càrrec de la psicóloga Elena Vélez on va introduir algunes nocions bàsiques sobre la temàtica i va oferir recursos pràctics per treballar-ho amb els vostres fills/es.

Voleu veure ara què hem fet a la classe?



L’activitat que ara es presenta és de les primeres que es treballen a les aules del 1r cile d'educació infantil. A partir d'un mural format amb imatges fotogràfiques reals de 4 emocions concretes (content/ trist/ enfadat/ sorprès),  intentem aprendre a reconèixer i identificar aquestes emocions.

Els infants aprenen per imitació i repetició. Per tant, hem treballat aquestes imatges repetint el nom de l'emoció que jo els indicava que era (ex: la nena d'aquesta foto està trista) i que a hores d'ara ja saben identificar per si sols.

Més endavant, vam començar a imitar-les!

CONTENT!







ENFADAT







TRIST



 

SORPRÈS








I després, simplement introduim aquest vocabulari en el nostre dia a dia. Per associar emocions reals a situacions concretes. Per exemple, "La ..... està trista perquè li has pres la joguina", "El .... està content perquè avui vindrà l'àvia a buscar-lo"...

D'aquesta manera, van prenent consciencia emocional per poder entendre què els hi passa i desenvolupar a poc a poc empatía amb els altres. Aquesta educació que us pot semblar molt bàsica té un paper fonamental en la manera de desenvolupar les seves capacitats i habiliats socials en un futur.


SUC DE TARONJA



A tots ens agrada el suc! Especialment als més petits, però es cert que gairebé sempre fem servir els breaks ja que son més còmodes i ens estalvien una miqueta de temps. De tant en tant però, un suc recent espremut és un plaer!

Per tant, vaig pensar que portar unes taronges a la classe podia ser una experimentació ben profitosa i aquesta vegada, fins i tot, plena de vitamines.

Vam començar aquella sessió parlant del suc, de com ens agrada i vam veure alguns envasos. Tots van anar a buscar el got... ja sabeu que quan volen alguna cosa ha de ser en el acte!!! Aquesta vegada però, els hi va tocar esperar. Els hi vaig explicar que nosaltres faríem el nostre propi suc.

Vaig portar unes taronges i les van estar tocant, llençant, mossegant, fent-les rodolar... i de mica en mica descobrint les seves propietats (son de color taronja, rugoses, rodones i, per tant, rodolen com una pilota...).





























El següent pas va ser pelar les taronges. I la pela també els hi va resultar molt interessant!


Que divertit!!


i fa bona olor!!!

 s'enrotlla!

 aishhh que difícil!! li he fet un forat...


és una mica enganxifós! M'he tacat els dits!

Ara ja si que si... la voleu tastar, oi???

som-hi doncs!!!





mmm... son boníssimes les taronges!!!

A més a més, entremig descobrim alguna cosa més


LES LLAVORS!


Encara és massa difícil d'entendre el procés de les llavors i deixem aquesta explicació per més endavant. Però identificar que és un element peculiar dins dels grillons de taronja i que això no es menja ja és un descobriment força interessant!!!!

I quan semblava que ho havÍem descobert tot... introduïm un element nou!


L'EXPRIMIDOR!!!

Preparats? Doncs, començem!










Quina emoció! Sembava que estiguessim fent màgia!
















mmm...DELICIÓS!!!

Pares i mares us asseguro que ha estat una experimentació d'allò més interessant i profitosa! Si us animeu a casa de bon grat els vostres petits i petites us prepararan un suc boníssim!

BON PROFIT!

JOC HEURÍSTIC

Tal com us vam informar a principi de curs realitzem de manera periòdica l'activitat del "Joc heurístic" que permet als infants descobrir les característiques i utilitats dels objectes quotidians del nostre entorn, desenvolupar l'atenció visual-manual i l'atenció focalitzada i descobrir, també, possibles accions que es poden fer entre aquests objectes (aprendre que un objecte petit es pot ficar dins d'un altre més gran, que el metall és fred i pesa i la tela, en canvi, és lleugera i càlida...)

Aquí en teniu la mostra d'algunes d'aquestes estonetes!




















Quantes cosetes famílies, esperem que us agradin!

FINS AVIAT!




2 comentaris :

  1. Amb aquesta calor un suc de taronja em sentaria molt bé... vaig a veure si el Jorel me'n fà un... ; b

    ResponSuprimeix
  2. Molt xules les fotos!!!! Pol

    ResponSuprimeix

Estarem molt agraïts de rebre comentaris.